perjantai 26. lokakuuta 2012

Diipa, daapa ja muutama shaiba siihen päälle.

Ai satans kun tekis mieli tänään mennä T:n luo yöksi. Mutta kun...

Ja asiasta ydinsotaan, vertailen kovasti puhelimia eri sivustoilla. Ensin en tykännyt uusista nokialaisista, ja pyörittelin ajatusta omenasta tai Samsungista. Ennakkoluulot jälkimmäistä kohtaan on varsin vahvat, joten aloin kallistua omppua kohden. Mutta ei sekään nyt ihan tunnu hyvältä. Ja eräänä kauniina päivänä piipahdin liikkeeseen vähän hipelöimään eri merkkejä ja malleja - Nokia Lumia 900 alkoi lämmittää. Ja aika paljonkin. Mutta kun tulossa olisi se uusi 920, jota haluan ainakin päästä hiplaamaan ennen ostopäätöksiä. Mutta kun. Mutta kun. Nokiaa mollataan niin pahasti, että kuulee lähinnä vaan negatiivisia juttuja näistä uusista malleista. Milloin on vikaa käyttöjärjestelmässä ja milloin jossain muussa. Ja se käyttöjärjestelmä muakin ehkä vähän vieroksuttaa. Varsinkin uudessa mallissa, Windows 8 josta on kuultu lähipäivinä lähinnä vaan kauhuskenaarioita. Lähinnä koskien pc-maailmaa, eli ei ehkä se oleellisin asia mun puhelimenoston suhteen, mutta silti.

Inhottaa kun omiin ostopäätöksiin läiskäistään jokin ihmeen leima. Millon oot merkkiuskollinen sille, millon tälle. Mua katsottiin pitkään vinoon, kun ostin Macin (johon olen kyllä aivan saatanallisen tyytyväinen, aivan ihana käyttää) ja mua katsottais vielä pidempään vinoon jos ostaisin puhelimenkin jossa se omena komeilee. Vituttaa saada joku ihmeen merkkiuskollisuus- tai snobismileima vaan siksi, että ostat jonkun tietyn värkin. Mitä muuta sitten on vaihtoehtona? Jos ostat ompun, oot naurettava snobi joka löyhyttelee rahatukkuaan muiden nenien edessä. Jos ostat Nokian, oot naurettava pelle ja tuomittu paskaan elämään paskan käyttöjärjestelmän ja konkurssin partaalla heiluvan firman takia. Samsungista en oo kuullut juuri mitään kritiikkiä, ja muista merkeistä en tiedä sitäkään vähää. Joku HTC kuulostaa tutulta, but that's about it. Mutta Samsungia kohtaan mulla itselläni on lieviä negatiivisia ennakkoluuloja. Plus ne kärähti jostain lapsityövoimaa käyttävän tehtaan tai vastaavan käyttämisestä. Ihan ku yksikään muu elektroniikkavalmistaja ei syyllistyis samaan. Ne vaan ei oo vielä jääneet kiinni. Enkä usko että ne firmatkaan on niin perillä koko tuotantoketjun jokaikisestä pienestä toimittajasta, että ne oikeasti tietäisivät onko ihan eettistä menoa. Mutta siis, ei se Samsungkaan kiehdo kyllä yhtään. Ja omenasta alkaa glitterit karista pikkuhiljaa, vaikka se edelleenkin vaikuttaa varteenotettavalta, plus tykkään sen ulkoisesta olemuksesta hirmuisesti. Nyt se vanha kunnon Nokia alkaa nostaa osakkeitaan mun silmissä, vaikkakin on edelleen aika vahvat epäluulot siitä uudesta käyttiksestä. Se vaatinee vaan opettelemista ja tottumista. Niin vaatis omppukin. Plus se omppu maksaa satasen enemmän ku muut ihan vaan siksi, että se omena komeilee siinä takapuolella (jälleen yksi ennakkoluulo, joka on jumittunut omaan päähäni aika lähtemättömästi). Toisaalta maksoinhan mä tästä koneestakin komean hinnan... Ja olen rakastunut tähän. Mutta kun puhelin on vähän eri asia...

Menipä taas paskanjauhannaksi. Notta vaihtaisko aihetta. Ketä hittoa mä äänestän??!! (Joo älkää kiitos vaan alkako mainostaa yhtäkään ehdokasta, en voi sietää tuputtamista.) Olin pettynyt hs:n vaalikoneeseen, sillä omaksi tuntemani puolue oli vasta sijalla 9. siinä listauksessa. Ja parhaiten sopivat ehdokkaat löytyi ihan vääristä puolueista. Haha, eihän nää ole puoluevaalit, mutta ajattelen kuitenkin kokonaisuuksia siellä taustalla. Mitä vahvempi jalansija "omalla" puolueellani on missäkin, sitä parempihan se sitten kokonaisuudessaan luulisi olevan? No, on mulla nyt yksi vähän summanmutikassa valittu ehdokas. Ja muissa välilehdissä olis pari lisää, joita harkita. Katellaan...

Illalla varmaan Paikalliseen. Ja hitto kun tekis mieli päästä sinne T:n sänkyyn hipelöitäväksi... :D

Edit. 15.30
Okei. Mä haluan Nokia Lumia 920:n. Kiitos. (Kuinkahan monta kertaa mieli vielä vaihtuu ennen ku se kapula tulee myyntiin?)

6 kommenttia:

  1. Mä oon kyllä vallan tykänny omasta Lumia kasisatasestani. Akkuhan tässä ei kestä lainkaan, mutta ei kuulemma kestä ompuissakaan. Mun mielestä toi windows-käyttis on kiva ja helppo. Vähän niinku mäki..:D No ei kai...:DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Akku tuskin kestää enää yhdessäkään puhelimessa muita kauemmin, jos ei jotain mullistavaa uutta teknologiaa vihdoin ja viimein valjasteta tähän käyttöön... Mutta hyvä kuulla myös positiivisia kokemuksia Windows-käyttiksestä :).

      Pitäiskö tehdä joku leikkimielinen listaus "mikä käyttöjärjestelmä olisit?", jossa listattais niitä ominaisuuksia - just tyyliin "kiva", "helppo", "aina valmis" :D:D. Itse olisin varmaan "helppo ja aina valmis neuroottinen kyttääjä". Tai no, en ehkä ihan niin paha :D.

      Poista
    2. Juu, siihen vielä "erinomainen kestävyys" ja "käteen sopiva"...aahhhahah kun oon hauska. Not.:D

      Mutta siis juu, jotenki niin kivaa kun saa mätsättyä ominaisuuksia esim. puhelinmen kalenteri <-> hotmailin kalenteri. No saa varmaan monilla muillakin, mutta kun on tota hotmailia käyttäny iät ja ajat, ni on kiva kun ei tartte opetella kaikkee uusiks.:)

      Poista
    3. Älä ny, puree ainaki mun huumorintajuun :D. Mä en ehkä yhteen käteen mahdu, mut riittääpähän molemmille käsille ;D

      Mua kiinnostais tietää, onko siinä Lumiassa millanen ominaisuus sillä kosketusnäytöllä, esim. jos menee leikkimään jollain nettisivulla vaikkapa, niin avautuuko se aina "sopivan kokoisena" tai saako sitä jotenkin fiksusti zoomattua? Mun nykyisellä puhelimella ei mitään zoomailla, paitsi aiva vahingossa jotenkin kaksoisnapauttamalla. Mut sekään ei toimi läheskään joka sivulla tai vastaavaa. Ja jos esim. bloggeria selaa (uusimpia päivityksiä seuraamistani blogeista) ni se teksti on niin naurettavan pientä ettei sitä taho nähdä lukea edes minä, jolla on aina ollut helvetin hyvä näkö. Eikä saa isommaksi mitenkään, ei vaan ole sellasta vaihtoehtoa. Believe me, oon yrittäny vaikka ja mitä. Ku esim. siinä ompussa voi kahdella sormella isontaa ja pienentää niin onko siinä Lumiassa samantyylistä ominaisuutta? (just se tärkein ostoåäätökseen vaikuttava ominaisuus... :D)

      Poista
  2. Juu, just sillee pienten lasten pinsettiotteella auki-kiinni, niin kuva suurenee tai pienenee. Ja mun mielestä blogien lukeminen on helppoo ja näppärää. Alkuun oli ehkä hankala tottuu siihen ettei oo konkreettisia näppäimiä, mutta kosketusnäppikseen tottuu kyllä hyvin nopeesti.:)

    VastaaPoista
  3. Ah, mahtavaa! Ja vähän eksyin leikkimään Nokian sivuille, saatan olla jo rakastunut siihen tulevaan Lumia 920 -malliin... Apuuva!

    VastaaPoista